Smaczny i zdrowy deser dla dzieci

Dzieci jak nikt inny uwielbiają słodycze i smakołyki we wszelkiej postaci. Rodzice jednak starają się ograniczać spożywanie przez swoich potomków niezdrowych produktów. Stąd też często szukamy alternatyw na to, aby zaserwować swoim dzieciom smaczny deser, który będzie zarówno zdrowy, jak i smakowity. Dziś podamy sobie przepis właśnie na przepyszne danie, które zachwyci kubki smakowe dzieci, jak i dorosłych.

Co potrzebujemy do przygotowania smacznego deseru?

W wielu domach od lat przygotowuje się w weekend smakowite desery, które serwowane są po niedzielnym obiedzie lub w momencie, gdy do domu przychodzą goście. Dzieci często jednak zjadłyby całą blachę z ciastem samodzielnie. Stąd też warto sprawić im tę przyjemność i przygotować coś, co będzie zarówno pyszne, jak i odżywcze. A takim smakołykiem na pewno są zdrowe omlety dla dzieci.

Do przygotowania tego deseru potrzebne nam będą następujące składniki: 4 jajka, 4 łyżki mąki wrocławskiej lubella, masło do posmarowania patelni, 300 g truskawek, 150 ml śmietany kremówki 36% do ciast i deserów, szczypta soli, cukier puder do smaku.

W jaki sposób przygotować smaczny omlet dla dzieci?

Przygotowanie – na początek należy białka oddzielić od żółtek. Mąkę przesiejmy do miseczki. Białka ubijmy ze szczyptą soli na sztywną pianę. Zmniejszmy obroty miksera i stopniowo dodawajmy rozkłócone żółtka, cały czas ubijając (przez około 30 sekund czasu). Zmniejszymy obroty miksera na minimalne, dodajmy przesianą mąkę. Miksujmy do czasu połączenia wszystkich składników. Następnie rozgrzejmy patelnię i posmarujmy ją masłem. Wlejmy połowę przygotowanej masy. Smażmy omlet na średnim ogniu, podnosząc brzegi. Przewróćmy go na drugą stronę, dosmażmy. W taki sam sposób przygotujmy drugi placek. W między czasie truskawki umyjmy, pokrójmy na plasterki a w misce śmietanę kremówkę ubijmy na sztywno z cukrem pudrem. Gotowe omlety podawajmy z przygotowaną bitą śmietaną i truskawkami.

Zdrowy omlet dla dzieci można serwować w różnych wariantach. Warto co jakiś czas zmieniać owoce, dzięki czemu dzieci będą miały okazję uzupełnić witaminy i minerały różnej postaci. W ten sposób nawet dzieci, które nie przepadają za warzywami i owocami, będą na pewno z chęcią je spożywać.