W marcu jak w garncu, choć jest to miesiąc zapowiadający wiosnę, często miewa pochmurne dni, które nie są zachęcające dla dzieci do zabawy na świeżym powietrzu. Jednakże istnieje wiele ciekawych zabaw, w które można bawić się w deszczowe dni, kiedy pogoda nie sprzyja wyjściu na spacer czy plac zabaw. Propozycje na pewno znane są w większości rodzicom, którzy bawili się niegdyś w takie zabawy, będąc dzieckiem oraz skonsultowane zostały z pedagogami i psychologami zajmującymi się pracą i zabawą z dziećmi. Co robić z maluchem w deszczowe dni? Oto kilka propozycji.

Memory

To propozycja, która przypomina każdemu dorosłemu czasy dzieciństwa, kiedy na półkach sklepowych nie było tyle zabawek, co w obecnych czasach. W memory może zagrać każdy niezależnie od wieku czy płci, ponieważ poziom i charakter zabawy jest uniwersalny dla wszystkich. Ponadto, memory można spokojnie stworzyć samemu, co oznacza jeszcze większą frajdę dla dzieci oraz pozwoli im poszerzyć swoje umiejętności w czynnościach manualnych. Zrobienie memorów jest bardzo proste. Wystarczy wyciąć z kartonu kilka małych karteczek oraz narysować na odwrocie obrazki w taki sposób, aby dwie karty stanowiły parę. Kiedy gra będzie gotowa, trzeba poodwracać kartoniki na drugą, pustą stronę. Zabawa polega na znalezieniu kwadracików do pary. To świetna propozycja na ćwiczenie pamięci oraz spostrzegawczości u małych rozwijających się pociech.

„Do czego to służy?”

To zabawa, która zdecydowanie rozwinie kreatywność waszych dzieci. Można pracować indywidualnie lub w małych zespołach. Zadanie polega na wymyśleniu jak najwięcej zastosowań danego przedmiotu, który został podany. Propozycje przedmiotów można zapisać na małych karteczkach i po kolei losować. Może to być na przykład: spinacz, papier, guzik, pusta plastikowa lub szklana butelka, rolki po papierze ręcznikowym oraz wiele innych przedmiotów codziennego użytku. Wygrywa ta osoba lub mała grupa, która posiada najwięcej zastosowań danego przedmiotu. Jest to wspaniała propozycja, która poskutkuje wieloma pozytywnymi aspektami jak na przykład radzeniu sobie z trudnościami, ponieważ skłania nasze dziecko do szukania innych, nietypowych rozwiązań.